10 перших кроків революційного уряду: економія, скорочення соцвиплат і розпуск контролюючих органів

Печать
PDF
918276 3
З чого починає чесна народна влада?
З виплат грошей пенсіонерам, соціально незахищеним, бюджетникам, з підвищення пенсій, пільг, зарплат та виплат?
Насправді, робити треба протилежне, якщо вона хоче залишитись чесною та народною.
Уявімо, що революція повністю перемогла і премєром стає людина, якій довіряє Майдан.
Що новий уряд має зробити невідкладно?


Звідки можна взяти гроші?

Чесна народна влада, яка, дай Боже, з’явиться в Україні, отримає економіку в важкому стані. З величезним дефіцитом бюджету та Пенсійного фонду, великим зовнішнім та внутрішнім боргом, дефіцитом у зовнішній торгівлі та платіжному балансі.

У борг Україні на комерційних умовах вже давно не дають. Ті гроші, які сьогодні збирає бюджет, витискуються з економіки поза законами та нормами права. Чесна народна влада, залишаючись чесною та законною, так не зможе і грошей в бюджеті стане ще менше.

Проблема майже всіх революцій: пуста казна та великі борги, які їм залишав минулий режим. Саме це отримав Кромвель у 1649р., і революційний Конвент у 1790р, і Тимчасовий Уряд у лютому 1917р. Ті самі проблеми були і у помаранчевих у 2005-му. Ті самі проблеми будуть і у нового чесного та народного Уряду.

Завжди є 2 шляхи. Або чесно сказати, що виконувати всі зобов’язання, що залишила стара влада, неможливо. Або намагатись їх виконати за рахунок маніпуляцій та тиску. Кредити на комерційних умовах не дають - домовитись на неформальних, тіньових. Надрукувати гроші, влаштувати інфляцію. Створити каральну структуру. що буде вибивати гроші із тих, хто їх має.
Кожний революційний Уряд, що пробував йти таким шляхом, потрапляв у пастку. За маніпуляціями йшла розплата. Каральні органи замість олігархів та слуг минулого режиму карали тих, хто попадав під руку. Революційна влада вимушена була так чинити, бо була слаба і залежна від бажань повсталих мас. А серед цих мас на перші ролі виходили найбільш галасливі здобувачі чужого багатства. Нова влада йшла в них на поводу і не намагалась перехопити ініціативу, пояснити справжні обставини, переконати в необхідності реформ, а не роздач.
 
Часто питають, а що, чесна влада не зможе забезпечити пенсії та соціальні виплати без збільшення податкового тиску?
- Ні, не зможе. При тому, що й теперішній рівень податкового тиску економіка не може витримати.

Питають далі – а якщо менше красти? А якщо прибрати пільги урядовцям?
- Прибрати пільги урядовцям треба неодмінно, вони аморальні і не мають виправдання. Але цього недостатньо для соціальних виплат. Не вистачає майже 100 мільярдів гривень, а відміна пільг дасть сотні мільйонів. Цифри не того масштабу.

Питають - а як же кримінальний Уряд Януковича виплачував?
- Уряд Януковича кримінальним чином витискував гроші з підприємців та всіх інших громадян. Брав у борг. Друкував гроші. І Уряд Януковича наприкінці 2013 року вже не міг більше виплачувати пенсії та зарплати бюджетникам. Викладачів відправляють у відпустки за свій рахунок, пільговикам не виплачують пільги. Тому й пішов на уклін до Путіна. Взяв у борг гроші, які треба віддавати. Якби в нього були гроші, можливо революція і не почалася б. Та й коли закінчиться російський кредит – як тоді виплачувати?

Але в чесного Уряду не буде можливості, залишаючись чесним, збирати і тих грошей, що вдавалося кримінальному. Кримінальні силові структури треба буде розпустити, а законні треба ще буде створити, це справа не одного дня. І вони будуть брати податки за законом, а не скільки заманеться податківцю. І весь цей час грошей буде обмаль.

Боротьба з корупцією, якщо буде вестись в рамках закону, дасть результат не відразу. І зачепить велику кількість людей, які навіть не підозрювали, що їх доходи (і наприклад низькі ціни на газ для населення) пов’язані з корупцією.

Щоб було зрозуміліше, треба подивитись на цифри виконання зведеного бюджету 2012р. (за 2013р. остаточних даних ще немає). Через бюджет та соціальні фонди було розподілено 662 млрд. грн. З них 294.5 млрд. грн. або 44.5% пішли на пенсії та інші соціальні потреби. Причому кожний з 13.5 млн. пенсіонерів та 20 млн. пільговиків отримав насправді невелику суму. Тобто, це не ті суми, де можна зекономити зменшивши, наприклад, корупцію. Так, є завеликі пенсії начальству. Вони аморальні і їх треба прибрати. Але стверджують, що вони не дадуть і 1 млрд. грн., бо справді великі доплати отримують кілька тисяч колишніх чиновників.

На другому місці освіта, на неї пішло 101.6 млрд.грн. або 15.4% видатків загального бюджету.
На четвертому – охорона здоров’я – 58.5 млрд.грн. або 8.8% видатків бюджету.

Як бачимо, питома вага соціально важливих сфер у видатках бюджету - 2/3. Результати мізерні. Лікарі та педагоги отримують замалі зарплати, їх суспільний статус падає, якість медицини та освіти незадовільна. Гроші витрачаються неефективно. Школа, яка не дає потрібних знань, батьки наймають «репетиторів». Лікарні, в яких тижнями обслідують хворого і все не доходить черга для потрібних аналізів. Картина, знайома майже всім. Більшість грошей розтягуються мільйонами простих бюджетників, що отримують невеликі зарплати, керівниками всіх ланок. Це треба припинити. але нова влада не зможе припинити це швидко. А закриття будь-якої школи чи лікарні викликає спротив, навіть якщо вони не дають знань чи лікування.
 
Великі резерви економії має економічна складова бюджету, вона займала третє місце за розміром – 62.4 млрд.грн. З них вкрадено в той чи інший спосіб, мабуть, багато. Але знов таки – 15.5 млрд. грн з них пішли на дороги. Навести порядок у дорожньому будівництві швидко неможливо. Можливо або припинити на час ремонт та будівництво доріг, або продовжувати все це фінансувати. Те саме з роботою шахт – у 2012 р. на їх підтримку в умовах збиткової роботи пішло 12.8 млрд.грн. Припинити фінансувати – для більшості це означає закрити. І так по всім галузям.
 
Майже 7млрд. грн. на сільське господарство, 2.5 млрд.грн на фундаментальні дослідження та інше. Скільки з цих грошей йде на справу, а скільки розкрадається достеменно не відомо. Порядок за день навести не вдасться. Припинити фінансування означає залишити без зарплати конкретних працівників.

Суд і правопорядок отримав з бюджету 2012р. 36.7 млрд.грн, органи влади – 39.4 млрд. грн. Тут є резерв економії, але не безмежний. Бо суди та міністерства доведеться фінансувати. І нову народну владу – також. Буде дуже добре, якщо всі державні резиденції в заповідниках будуть показово продані на чесних аукціонах. Але у 2012р. всі заповідники в складі АП отримали з бюджету 58 млн.грн., лікарні АП – 400 млн.грн, перевезення посадових осіб менше 200 млн.грн. А дефіцит зведеного бюджету склав 50 млрд.грн. (план на 2014 р. – 70млрд. грн., немає сумнівів, що він буде перевиконаний). Вони були покриті за рахунок боргів та емісії. Але чесний народний Уряд так не буде чинити? Зменшення витрат на владу не принесе потрібних сум, а зменшення корупції дасть результати не відразу.
Щоб не потрапити у пастку невиконаних обіцянок і не правових рішень, чесна та народна влада після перемоги має оголосити:
- пенсії та соціальні виплати у існуючих розмірах не будуть збільшуватись, деякі з них будуть зменшуватись, або припинятись;
- бюджетні витрати на підтримку економіки, освіти, медицини будуть скорочуватись. Це може привести до скорочення штату чи повної зупинки окремих підприємств, закладів освіти чи медицини.

Це ще не реформи, це умова виживання для чесної влади. Будь-яка реформа потребує підготовки та технічних кроків. Тому глибокі структурні перетворення займуть не 1 рік. Але починати треба відразу.

1. Зменшення доходів та видатків бюджету.
Видатки загального бюджету треба скоротити не менше, ніж на 100-120 млрд.грн. Тоді не буде дефіциту, не потрібно буде витискувати податки та можна буде хоч трохи їх знизити. Якщо, наприклад, видатки на економіку, як найбільш корупційні, скоротити наполовину, тобто в цифрах 2012р. – на 31млрд.гр, видатки на владу та охорону порядку – на третину, тобто в цифрах 2012р. це дасть скорочення на 25млрд. грн, то соціальні видатки, включаючи медицину та освіту, треба в цифрах 2012 р. скоротити не менше, ніж на 44 млрд. грн., тобто на 10%.
Перед скорочення видатків, що зачипають простих людей, треба скоротити пільги урядовцям та суддям, оголосити продаж державних резиденцій, непотрібних державних об‘єктів розкошу. Це потрібно для психологічного ефекту, щоб люди не відчували себе ошуканими новою владою. Хоча швидко і за повну ціну їх не продати. Треба пам’ятати, що багато с цих видатків теперішня влада скорочує по факту, хоча й не оголошує про це. Неоплачувані відпустки, несплата підприємствам їх розходів на влаштування безробітних чи лікування хворих – це стало повсякденням. Чи не краще оголосити про це і виконувати ті зобов’язання, які залишаться?

2. Припинення підтримки курсу гривні.
Золотовалютні резерви країни зменшуються, з них потрібно виплачувати борги. Курс української гривні не можливо більше підтримуватись штучно, він буде падати до тієї позначки, на якій вдасться збалансувати експорт з імпортом. Це зменшить доходи майже всіх. Але збільшить виробництво експортних товарів та послуг.

3. Зменшення податків.
Зменшити їх набагато відразу не вдасться. Але найбільш тяжкі податки – ПДВ на Єдиний соціальний внесок треба буде зменшити відразу, хоча б на 2% кожний і оголосити про їх наступне зменшення в подальші роки.

4. Пенсійна реформа.
Перехід від теперішньої солідарної системи до накопичувальної, коли пенсійні внески кожного зберігаються на персональних рахунках і належать не державі, а особисто платнику, неможливо зробити за 1 день, але починати треба відразу, з перших днів нової влади. Внески до солідарної системи треба зменшувати на кілька процентів на рік, половину з яких переводити до накопичувальної системи, а другу половину буде складати абсолютне зменшення. Без цього неможливе ані збільшення зарплат, ані економічний підйом.

5. Перезавантаження контролюючих органів.
Всі контролюючі органи мають бути розпущені за винятком тих, хто вказаний в міжнародних забов’язання України – такі органи тимчасово продовжать свою роботу. Всі нормативні акти регулюючого характери мають бути скасовані. Новій владі треба буде почати с чистого листа, створити нове регулююче законодавство та органи, що будуть його реалізовувати. Коректування раніш створених норм та перебудова старих регулюючих органів неможлива. це показав багаторічний досвід. На це вказують і закордонні експерти.

Нове законодавство і створення нових органів має проходити під контролем закордонних та українських фахівців і мати необхідний мінімум норм та людей. Кількість та тривалість перевірок мають бути обмеженими.

Виплати українських громадян чиновникам особисто у кишеню часто переважають виплати в бюджет. Перезавантаження контролерів збереже для економіки мільярди гривень, значно зменшить корупцію, бо відпаде її предмет.

6. Захист власності.
Закон повинен захистити будь-яку власність, яка відкрито набута 3 чи більше років тому. Відкритий реєстр власності має дати можливість кожному подивитись, кому належить об’єкт власності, яка його історія, обтяження та ін.

Обурливий голос питає – так що, все, що загарбали «олігархи», «сім’я» та інші негідники, все їм залишиться? Відповідь проста – процес переділу власності, якщо він буде йти чесно та у правовий спосіб, може тягнутись роками і зачепити будь-кого. Формалізація і захист набутої власності не відміняє карної відповідальності за злочини в процесі її набуття В олігархів більше ресурсів захистити свою власність, ніж у представників малого чи середнього бізнесу. Якщо ми хочемо сталого розвитку, треба припинити процес переділу. Цей процес захоплюючий, на відміну від нудного розвитку економіки, але результат зазвичай, негативний. І, головне, формалізація і захист набутої власності не відміняє карної відповідальності за злочини в процесі її набуття. Але карні злочини треба доводити у суді, це складніше, ніж забрати власність з політичних мотивів.

7. Тарифи на енергетичні ресурси мають бути зменшені для економіки.
Це може потребувати їх збільшення для населення. Сьогодні на експорт електрика йде майже в 2 рази дешевша, ніж для української промисловості.
Потрібен ринок з однаковим ціноутворенням для всіх споживачів електрики, газу, тепла, води та т.ін. Це збільшить необхідність допомоги бідному населенню, але зменшить дотації енергетичним монополіям, що ростуть з кожним роком та є джерелом корупції.

8. Розділення держмонополій з поступової приватизацією відокремлених частин.
Держмонополії сьогодні – центр розпусти, відкатів та хабарництва. Об’єднання під одним менеджментом різних видів бізнесу сьогодні рідко зустрічається у світі, суперечить вимогам європейського співтовариства. Наприклад, Нафтогаз одночасно веде розвідку та видобування газу та нафти, транспортування, розподіл та продаж кінцевому споживачу. Це само по собі суперечить 3-му енергопакету ЄС. Але в Нафтогазу ще є ремонтні служби, виготовлення обладнання, приборів обліку та ін. Це все різні види бізнесу мають бути відокремлені.

Те саме й з Укрзалізницею. Шляхове господарство, вантажні та пасажирські перевезення, функціонування вокзалів, продаж квитків, вагоноремонтні заводи, громадське харчування, прання білизни та багато інших видів діяльності мають бути виділені та приватизовані окремо.

Кожний з цих видів діяльності (можливо, окрім шляхового господарства) може виконуватись приватними фірмами на конкурсній основі. Об’єднання їх всіх в одному суб’єкті створює ситуацію непідконтрольності, викликає велику корупцію, що розповсюджується на всю іншу економіку.

9. Зменшення мит на більшість товарів, затвердження нормативів часу проходження товарів на митниці як головний показник її роботи.
Сьогодні робота митниці – один з головних факторів стримування експорту, іноземних інвестицій. Проходження митниці – складна і затратна процедура, а на розмір контрабанди це не впливає, бо головні контрабандисти роблять свою роботи по погодженню з митницею.

10. Розпустити підрозділи економічної безпеки МВС і податкової міліції.
Митниця та податкова не повинні вести оперативну діяльність, для цього є звичайна міліція і робити це вона може на загальних підставах після порушення кримінальної справи, а не з власної ініціативи.

Очікувані результати.

Наведені дії – ще не реформи, а можливість збалансувати економіку без надзвичайних заходів і підготуватися до реформ. Бо підготовка податкової, пенсійної, освітньої, соціальної, медичної ті інших реформ потребує часу, обговорення, залучення фахівців. А певні кроки треба робити відразу.
 
Ці кроки на першому етапі можуть призвести до втрати роботи, зменшення доходів певної кількості населення – пенсіонерів, пільговиків, бюджетників, працівників державних підприємств. Але ці ж самі кроки на протязі 3-4 місяців дадуть перший ефект у вигляді збільшення виробництва, зарплат, зайнятості у приватному секторі. Треба лише досягти соціального миру на цей період. Бо в подальшому зиск від таких заходів відчує абсолютна більшість населення.
 
Завдання нової влади – проявити особисту чесність, не намагатись скористуватись набутими привілеями влади, відмовитись від них і розпродати максимум з того, що може бути розпродане – резиденції, транспорт, будинки, місця відпочинку.

Завдання влади пояснити, що обмеження потрібні для росту економіки та суспільного багатства, вони дають перспективи нашим дітям та онукам, а кінцевому рахунку, всім. Далі, такі економічні зміни певне викличуть схвалення міжнародних інституцій, що може привести до повернення кредитування з боку МВФ, експерти якої вимагали саме таких реформ. Це спростить виконання першочергових заходів.
 
Це єдиний вихід щоб зміна влади призвела до нової якості.

Автор: Володимир, учасник спільноти ТЕКСТІВ
Джерело: texty.org.ua
Интересная статья? Поделись ей с другими:

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

Loading...
Кухарська сотня Приірпіння

Авторизация вход пользователей






Забыли логин/пароль?
Зарегистрироваться

Пользователи авторизованные пользователи

Ирпенский независимый сервер - 10 перших кроків революційного уряду: економія, скорочення соцвиплат і розпуск контролюючих органів - Ирпень сайт - это новости Ирпеня, доска объявлений Ирпеня, работа в Ирпене, недвижимость Ирпеня, справка Ирпеня, карта города Ирпень и много полезной информации об Ирпене
Яндекс.Метрика